Yiğit'in Günlüğü

Yiğit ve annesinin hayatından kısa kısa..

Yiğit 10 aylık

Ocak 12, 2009

Günler, aylar hızla ilerliyor. Ankara halen soğuk, geçtiğimiz pazar günü devamlı kar yağdı. Yiğit'in mama sandalyesini pencerenin kenarına çektim, karı merakla seyretti. Ocak, şubat ve mart ayları bizim bozkırda pek bir ayaz geçiyor. Cesaret ederek bazen dışarı çıkıyoruz. (şimdiye kadar en soğuk -5 iken çıktık) İçimizde iki kat, pantalon içinde bir kat pamuklu, iki kat çorap, şapka derken bizimki bunalıp bağırmaya başlıyor. Herşey dışarı çıkana kadar. Sonra araba koltuğunda merakla dışarıyı seyretmeye başlıyor. Özellikle de trafik ışıklarında durduğumuz zaten gözlerini ışıklardan alamıyor.
Geçtiğimiz hafta yine Güven hastanesinde doktor Ogün Kurne'ye muayenemizi olduk. Halen burun tıkalı, nezle, hapşırık devam ediyor. Doktor amcamız dişlerden olabileceğini söyledi. Sağ alttaki ilk dişimiz ucunu çıkarmaya devam ederken, sağ üstten (ikinci yan) ikincisi de ucunu çıkardı. Dişler arka arkaya gelecek gibi görünüyor. Nezle için serum fizyolojik, tuzlu su spreyi (sinomarin veya tonimer baby) ve geceleri yarım ölçek peditus şurup devam ediyoruz. 12. aya kadar aşımız yok. 10. ay kilomuz (sabah erken aç karnına) 9.050 kg., boyumuz 72 cm., kafa çapımız 46 cm. Doktorumuz bu ölçüleri normal buldu. Son iki ayda yaklaşık 1 kg. almışız.
Yemeklerde biraz değişiklik yapmak gerekiyor sanırım. Oğlumuz her gün aynı şeyleri yemekten bıktı artık. Sabah kahvaltısında Hero baby kahvaltı öğünü+ labne+yumurta sarısı+ pekmez yerine meyvaları ezerek ekliyorum. Kuru yemişlerden de eklemek lazım herhalde, ceviz, badem gibi. Evde yoğurt yapmaya devam ediyorum, yediği sürece devam etmek niyetindeyim. Meyvalardan portakal, mandalina, muz şu aralar en sevdiklerimiz. Salatalık ise ısırmalık niyetine. Kuru ekmek, bisküvi gibi yiyecekleri ise biraz kemirdikten sonra yere atıyor. Aralarda ise biberon devam ediyor. 12. aydan sonra inek sütüne sıra geliyor yavaş yavaş.
İlk doğum günümüze, yani 13 Marta sadece iki ay kaldı. Sabırsızla, merakla, heyecanla bekliyoruz!
okuma konusu Hürriyet gazetesinden. annelere küçük tavsiyeler !

16 yorum:

Burcu dedi ki...

10. ayınız da, 2. dişiniz de hayırlı olsun...

Kıvır Anniş dedi ki...

1 yaşına yaklaşıyor olması beni de çok heyecanlandırıyor. :):)
2. dişinizde hayırlı olsun.
dışarı çıkarken aynı sorunu bizde yaşıyoruz İstanbul Ankara kadar soğuk olmasada. Herşey dışarı çıkana kadar. evden sıkılmış minikler dışarı çıkınca merakla izlemeye koyuluyorlar.

Naile dedi ki...

Aman görkem dikkat et, dışarı min. düzeyde çıkar. Canları sıkılıyor ama napalım sonradan iğne-antibiyotik almasından iyidir.

Hayırlı olsun yeni ayınız da

gezicini dedi ki...

sevgili Burcu, size de tekrar geçmiş olsun.
ilk doğumgünü planları nasıl? biz de sizden kopya çekelim olur mu:-)
palyaçoyu görünce korktu bizimki, bence hiç gerek yok ,daha erken...

sevgili Toprak'ın annesi,
ben merakla geziyorum, ilk doğumgünü neler yapılıyor diye, bakalım neler kısmet olacak?
dışarı çıkmak pek zor oluyor yahu!

sevgili naile,
size de nice sağlıklı aylar, sizin ilk doğumgününe az kaldı. hadi bakalım planlar programlar düşünelim, fikir alışverişi yapalım!

sevgiler
gorki

Merve dedi ki...

zaman ne cabuk geciyor deil miii???
2 ay sonra bir yasinda olucak bi minik beyler bi sene nasilda gecti anlayamadimmm... Yeni disleriniz ve 10. Ayiniz hayrli olsun....
Dogum gunu planina gelirsek mart ayi soguk oldugunda biz istinye parktaki the rain forest de kutlamayi dusunduk yapay orman yapay goriller ve yine yapay yagmur gok gurultusu sesi var degisikk bi yerrr simdilik bole bi fikrimiz varrr ..ama galiba siz ankaradasinizz orda the rain forest varmi bilmiorumm:(

Oz dedi ki...

Ben hamileliğim çabucak geçti, sayılı gün kaldı diyordum ama sanırım asıl bebişten sonra zaman hızla akıyor:) Aman havalara dikkat, keşke Ankarada miniklerle yapabilecek aktivite, gidebilecek daha çok mekan olsa!

Sevgiler!

SSE dedi ki...

Selam Gorki,
Blogumuzu ziyaret ettin, yorumunla sevindirdin bizi..Biraz Ankara havası aldım, içim açıldı doğrusu:))E bir de Yiğit'i gördüm güzel yüzü, uzun kirpikleriyle çoook etkiledi yakışıklı beni :))
Umarım gönlüne göre bir doğum günü partisi hazırlarsın. Çok keyifli bir süreç, ama ben çalıştığım içinz zaman sıkıntısı çok gerdi beni. Film hazırlamak ve mektup etkinliği bence kesinlikle olmalı. Sevgilerr...

Sermin dedi ki...

hayırlı olsuuun görkemcim. hem dişiniz hem yeni ayınız.
arabayla gitmiyor musunuz dışarı çıkarken. yazık bebişime o kadar giydirme yaaa :(((
öptüm onu. maşallah ne güzel kilo almış.

gezicini dedi ki...

sevgili merve,
evet zaman o kadar hızlı geçiyor ki. gerçi kış günleri daha uzun ve evde kapalı geçiyor ama olsun. bahar gelse diye merakla beklemedeyiz.
biz şimdilik doğumgünü için evde olma planlarımız var. 1 yaş doğumgünü dışarısı erken bence, bir de bizim buralarda mart daha pek bir soğuk olur. ayaazzz :-(

öptük senin oğlanı, aydaşımız :-)

sevgili özlem,
burada bırak aktiviteyi, mama sandalyesi olan yerler bile kısıtlı. ayrı bir yazı konusu bile olabilir.
sağlıklı bir doğım diliyorum, şimdi uyumana bak, sonra çoook lazım olacak o uykular :-)

sevgiler
gorki

gezicini dedi ki...

sevgili inci,
siz 1.doğumgünü yapanlardansınız, ben de gezip bakıyorum, neler yapılabilir diye. bakalım daha ne yapabiliriz tam olarak listem bitmedi.seninkileri de not aldım, teşekkür ederim :-)
nice sağlıklı mutlu güzel yıllara!

sevgili sermin,
ya elimde değil hasta olmasın da birkaç kat giyinsin diye. dışarı tek başımıza çıkma beni çok stres yapıyor. giyin, soyun, biberon, mama, yemek, battaniye, şapka derken, bir saat geçiyor.
sizin de az kaldı, şimdiden 10. aynız kutlu olsun!

sevgiler
gorki

Sen Gelince dedi ki...

Umarım çabuk atlatır diş sıkıntısını. Sizden de ben kopyalarım 1. yaş kutlaması için yapılabilecekleri. Bu arada Ankara sesi duymak güzel:)

gezicini dedi ki...

sevgili Nilsu'nun annesi
sizin sesinizi duymak da güzel. bakalım 1. doğumgününe ne olacak? gerçi birşey anlamayacaklar ama olsun. hatıra kalsın...
sevgiler
gorki

Basak dedi ki...

Yiğit bey pek yakışıklıymış...çok öpüyorum onu yanaklarından ve gıdısından:)

Oz dedi ki...

Sana mail attim Gorki:)

Sevgiler!

gezicini dedi ki...

sevgili başak,
yazılarınızı merakla okuyorum. teşekkür ederiz bizi ziyaret ettiğiniz için...
sevgiler
gorki

gezicini dedi ki...

sevgili özlem,
en güzel ve en zor zamandasın şimdi. emin ol ki bu zor zamanlar da geçecek. ohh mis gibi bebek kokusu :-)
çok çok kolay gelsin,
sevgiler
gorki