Yiğit'in Günlüğü

Yiğit ve annesinin hayatından kısa kısa..

Yiğit 2 aylık

Mayıs 15, 2008

Havalar soğuk gidiyor, dışarı fazla çıkmak mümkün değil. En fazla balkonda hava alabiliyoruz. Biliyorum, en kısa zamanda hava almak, güneş görmek lazım, bebeklerin vücut ve zihin sağlıkları açısından çok önemli.
Bu ay verem ve BCG ( karma) aşımızı olduk. Ek olarak rota virüs için aşımızı da olduk. Hepsi birden bir gün içinde olunca biraz fazla geldi galiba. Yiğit'in hafif ateşi çıktı, 38.1 'i gördükten sonra korkmaya başladım ama çok şükür gece yarısından sonra ateş düştü. Dün bugün biraz yorgun, genelde uyukluyor.
Bebeklerin zorunlu aşıları sağlık ocaklarında ücretsiz olarak yapılıyor. Rota virüs ve pnömokok ise anladığım kadarıyla isteğe bağlı ve pahalı aşılar. Herhalde yakın zamanda bunlar da zorunlu aşılar olarak yapılırlar. Tüm çocuklar sağlıklı ve mutlu olsunlar, başka ne ister insan !

bilgi için. pnömokok ve rota virüs enfeksiyonları.

4 yorum:

Deniz dedi ki...

Çok geçmiş olsun, aşıdan sonra ateş normaldir. Ama işte insan telaşlanmaktan kendini alamıyor. Sağlık ocaklarında evet ücretsiz yapıyorlar aşıları. Anneler bebeğini az ağlatarak iğneyi vurabilen hemşirelerin alnından öpmek istiyor :) Aşı faslı bittiğinde çok rahatlamıştım. Yiğit çok şeker oluyor, o yanakları sen bize mıncıklatmazsın da :)) Benimki sadece laf zaten, bebeklerin dışarıdan gelen büyüklerce elleri yıkanmadan sevilmesine ve dışarıdan gelindiğindeki giysileri ile kucaklanmalarına karşıyım ben. En azından bir süreliğine :) Onun için her bebek "Don't kiss me" önlüğü giymeli :)) Öpüyorum!

Eren Derin dedi ki...

Aaaa özlemistik sizi :)) Demek Yigit artik iki aylik oldu??? Inanilmaz cabuk geciyor zaman onlarla.. Cok da güzel geciyor öyle degil mi? :))
Sevgiler,
Meltem&Eren Derin

Filiz Morkoç dedi ki...

Merhaba, büyümüş Yiğit bebek maşallah.. Ne de şirin olmuş.. BCG aşısını doktorunuz mu yaptı yoksa mecburen sağlık ocağınına mı gittiniz? Sağlık ocağına gitti iseniz topuktan kan alınarak yapılan tarama testini illa tekrar yapıcaz dediler mi? Bizim doktor mecburen sırf BCG için sağlıkocağına gidin dedi ama sağlık ocağı illa kan lıp tarama testi yapıcaz diyo.. İki kez yapıldı zaten, üçüncü kez deldirmek istemiyorum oğlumu.. Şaşıırdım kaldım..

gezicini dedi ki...

secgili deniz,
haklısın, ben de en çok dışardan gelen insanların bebeği öpmeye niyetlenmesine kızıyorum. daha durun bakalım yahu! biz o kadar dikkat edelim, sen gel hemen öpmeye çalış, hımm çok sinir bozucu!
öpüyorum seni de kızını da..
sevgiler

sevgili meltem
evet zaman çok hızlı ilerliyor, her an büyüyorlar değil mi?
seni de Eren Derini de öpüyorum!
sevgiler

sevgili Filiz,
verem ve karma aşıyı sağlık ocağında yaptırdık, rota virüs aşısı ise hastanede yapıldı. topuktan alınan kanı ise daha önce hastanede vermiştik ( bebek 10 günlük iken)
sana çok kolay gelsin, öpüyorum ikinizi de..
sevgiler
gorki