Yiğit'in Günlüğü

Yiğit ve annesinin hayatından kısa kısa..

günlük

Aralık 17, 2007

25. hafta. Hızla kilo almaya devam ediyorum. Gün içinde yürümeye özen gösteriyorum, hem temiz hava alabilmek için, hem de hareket edebilmek için. Yine de bazen yürürken nefes nefese kalıyorum. Artık gün boyunca farklı zamanlarda hareketler hissediyorum. Sanırım enerji veren bir yiyecekten sonra hareketler artıyor. (mesela süt, bal, pekmez gibi). Gece yatmadan önce daha yoğum olarak hissedebiliyorum. Günlük olarak Elevit vitamin almaya devam ediyorum. Yediklerime ne kadar dikkat etsem de, acaba yeterince kalsiyum, protein alabiliyor muyum diye kendime soruyorum. Bazen endişelere kapılmamak elde değil!

Not. 15 Aralık 2007 tarihli Hürriyet gazetesinden, Tıp size ne kadar sağlıklı bir çocuk vaat edebilir?

11 yorum:

yaban dedi ki...

Tebrikler Görkem,

Senin bol bol avokado yemen lazım demek ki.. :) Bu arada çok şanslı bir çocukmuşsun, çocukken de yiyebilmişsin çünkü avokadoyu, bense 2 yıl önce mi ne keşfettim yani, büyük kayıp.. Bir de şimdi aklımda kaldığı kadarıyla söylüyorum. Balıkta fosfor bulunduğu için balığı da her gün biraz biraz tüketmeye çalış. Umarım onu da seviyorsundur.
Bu arada, ay yazmaya başladım duramıyorum, mutlaka sen bu konuda çok araştırmışsındır da hamilelikte 10-15 kilo almak sağlıklı olanıymış.

Sana güzel, mutlu ve sağlıklı bir hamilelik dönemi dilerim. Umarım kendin gibi şirin bir bebeğin olur.

sevgiler...

gezicini dedi ki...

sevgili yaban,
avokado özellikle hamilelere de faydalıymış. satın aldıktan sonra evde bekletmesi de olmasa ne iyi olurdu değil mi?
iyi dileklerin için teşekkür ediyorum, darısı başına inşallah!
sevgiler
gorki

yaban dedi ki...

Buraya amin yazmalıyım, çünkü ben de çok istiyorum. Hayırlısı.. :)

Bir Derin Masalı dedi ki...

Gorki ciğim ben de hep çikolata ve mandalina yedikten sonra hareketlerin kuvvetlendiğini hissederdim. Hakikaten şimdi bakıyorum da karnımdayken hangi yiyeceklerden hareketleniyorsa şimdi onları çok seviyor :) Çok keyifli değil mi içinde tüm bunları hissetmek ? Hadi bakalım bayramınız kutlu olsun:)

NOt: Bu arada cinsiyeti belli mi? Bu soruya gıcık oluyorsundur artık ama merak ediyorum ne yapıyiiimmmm!!!!

www.lezzetaski.com

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

görkemciğim,profilinden girmediğim için böyle bir adresten haberim yoktu doğrusu,çok sevindim bebiş haberine ,umarım herşey yolunda gitsin ve aramıza katılsın ,miniş bebeğin...

gezicini dedi ki...

sevgili yaban,
insallah bu dilegin gerçeklesir, biz de seviniriz.
hersey gönlünce olsun..
sevgiler..

sevgili hande,
erkek bir bebek bekliyoruz kısmetse. bunları hissetmek gercekten olaganüstü bir duygu. darısı isteyenlerin basına!
sevgiler

sevgili perili kosk,
ben de yeni basladım yazmaya. insallah sag salim bebegimize kavusuruz.. cok tesekkürler!
sevgiler
gorki

mamagonekrazi dedi ki...

Gorkem,

25 haftalik olmussun. Hadi bakalim yaridan fazlasi geride kaldi.

Yeterince protein ve kalsiyum alip almadigin konsundaki endiselerini ben cok iyi anliyorum. Bunlar bebeklerin gelisiminde cok onemli rol oynayan iki madde. bu yuzden ben isi sansa birakmak istemedigimden -malum insan hergun gerektigi kadar yumurta et ya da sut urunleri yiyemiyebiliyor- bende kalsiyum ihtiyacim icin TUMS cigneme tabletlerinden 3- 4 tane atiyorum agzima- buralarda bir numarali kalsiyum kaynagidir bu tabletler, hemde mide yanmasina birebir- protein icinde cok super birsey buldum, internetten. Soya ozlu, ozellikle hamile kadinlar icin hazirlanmis bir protein tozu. Her gun bir olcu tozu 8 oz. portakal suyuna atiyorum, hup diye iciyorum. icerisinde folic acid ve DHA de barindiyor ve tabii bunlar sadece bonuslar, nitekim esas onemli kismi bebegin ve annenin gunluk protein ihtiyacini bu bir olcu tozla gidermis oluyorsun. Ondan sonra yedigin yumurtalar etlerde ek protein kaynagi oluyorki artik acaba bugun yeterince yedimmi falan diye endiseler ortadan kalkiyor. Bak ben sana ismini vereyim. Online siparis ettim ben ikinci kutumu kullaniyorum. Ucuncusude rafta bekliyor. Tavsiye ederim. Doktorumada gosterdim onay verdi rahatca kullanabilirsin dedi.
Protein tozunun adi Nature's Life Pre-Natal Soy protein. Linki de su http://www.smartbomb.com/natlf11896.html

Bak bakalim ne dusuneceksin?

gezicini dedi ki...

sevgili alev,
protein ve kalsiyum konusunda çok dikkat etmeye çalışıyorum, ama hergün bunları aldığımı söylemek zor. söylediğin tablet ve tozu not ettim, bu ayki kontrolde doktora soracağım.
teşekkürler!
sevgiler
gorki

SeyyAh dedi ki...

Merhabalar,
Gezi sayfaları ararken sayfanıza uğradım. Ama sizin seyahatiniz artık çift kişi olmuş!...
Allah sağlıkla, hayırlısı ile neticelendirsin...
Bu dönem boyunca endişelenmemiş bilinçli bir aileye şimdiye kadar rastlamadık. Sizin uygun bir beslenme ve duygusal kuvvete, dirence sahip olduğunuza inanıyoruz.
Yakın bir zamanda da eşim avokado ile yapılan bazı tarifleri sayfasında (soframdan) yayınlamayı planlıyor. Umarız o zaman size faydası olur.
Ailecek sağlıklar dilerken, selam ve sevgilerimizi kabul edin...

gezicini dedi ki...

sevgili seyyah,
evet her türlü şeyi düşünerek endişeli olmamak mümkün değil. ama düzenli olarak doktor kontrolüne gitmek ve gerekli testleri yaptırmak biraz içimizi ferahlatıyor.
inşallah herşey sağ salim sonuçlanır.
iyi dilekleriniz için çok teşekkürler. ben de sayfanıza uğrayıp avokadolu tariflerinize bakacağım.
selamlar
gorki

gezicini dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.